Vacature: marcom

Theater Na de Dam zoekt 
Coördinator marketing en communicatie Theatre of Remembrance (8 u/week)
Ben jij een creatieve strateeg met een passie voor en ervaring in communicatie en marketing? Wil jij je talenten inzetten voor een uitdagend en dynamisch internationaal project? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat is Theatre of Remembrance?

Sinds 2010 vindt elk jaar op 4 mei, een uur na de Nationale Dodenherdenking, Theater Na de Dam plaats. Om 21.00 uur ’s avonds spelen dan gelijktijdig, in het hele land, meer dan 130 bestaande én nieuwe theaterproducties, die zich allemaal direct of indirect verhouden tot de periode van de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust.

Een belangrijk onderdeel van de manifestatie zijn de meer dan veertig sociaal-artistieke jongerenprojecten die sinds 2012 volgens een zelf ontwikkeld model landelijk worden gerealiseerd. Aan deze jongerenprojecten doen jaarlijks ruim 400 jongeren mee.

Sinds 2018 realiseren wij op 27 januari (International Holocaust Remembrance Day) jongerenvoorstellingen in samenwerking met Europese partners en herdenken we met theater over de grens, ook in de coronajaren. Deze landen-overstijgende theatermanifestatie noemen we Theatre of Remembrance. Op de dag dat in 1945 Auschwitz werd bevrijd, staan we stil en reflecteren we op onze gedeelde geschiedenis in Europa.

Voor deze internationale samenwerking met 10 Europese partners in 8 verschillende landen zoeken wij voor de komende twee jaar een coördinator marketing en communicatie.

Functieomschrijving

De coördinator marketing en communicatie is verantwoordelijk voor alle marketing- en communicatiewerkzaamheden van Theatre of Remembrance. De werktijden zijn flexibel en in overleg met de rest van het team. Vanaf september 2024 ben je, gedurende twee jaar, gemiddeld één dag in de week beschikbaar.  

Tot je taken behoort onder andere:

  • De coördinatie en het onderhoud van diverse (internationale) sociale netwerken;
  • Het onderhoud van contacten met de marketing en publiciteitsmedewerkers van alle Europese partners of makers die tijdens Theatre of Remembrance spelen;
  • Samenwerken met interne en externe stakeholders om doelen te bereiken;
  • Het opbouwen en onderhouden van een Europese database van stakeholders;
  • Het mede organiseren van een conferentie in Brussel in 2026;
  • Het meedenken over en vormgeven van de manier waarop Theatre of Remembrance zich manifesteert in de wereld;
  • Het coördineren en implementeren van strategieën die onze merkbekendheid vergroten en onze boodschap op Europees niveau uitdragen;
  • Zorgen voor een naadloze en consistente communicatie;
  • Het uitvoeren van het bestaande marketing en communicatieplan;
  • Het schrijven van pr-teksten voor de website, nieuwsbrieven en sociale media;
  • Het ontwikkelen en onderhouden van de website;
  • Het beheren van de social media kanalen;
  • Samen met de twee Nederlandse partners de publiciteit verzorgen op voorstellingsniveau bij de te realiseren projecten in Nederland;
  • Incidenteel mee-vergaderen met de teamvergaderingen van Theater Na de Dam en een keer per maand aanwezig bij de teamvergadering met de Europese partners;
  • Het beheer van het marketingbudget voor Theatre of Remembrance;


Wat vragen wij?

  • Affiniteit met de geschiedenis op Europees niveau en gevoel voor wat er speelt in de maatschappij;
  • Ervaring met het coördineren van internationale projecten;
  • Een duidelijke visie over internationale marketing en communicatie;
  • Een HBO-/WO-opleiding richting International studies/ Theaterwetenschappen/ Kunst & cultuurstudie / Marketing en/of Communicatie;
  • Tenminste 5 jaar relevante werkervaring in de theaterwereld en/of internationale sociaal-maatschappelijke projecten;
  • Iemand met een relevant internationaal netwerk.


Wat bieden wij?

  • Een zowel fanatiek als gezellig team met veel filosofische gesprekken over theater, geschiedenis en maatschappij;
  • De mogelijkheid een nieuwe Europese theatertraditie niet alleen te ondersteunen maar ook verder te ontwikkelen;
  • Een vergroting van je netwerk, niet alleen binnen het (internationale) theater, maar ook binnen de politiek en de wetenschap;
  • De vergoeding is marktconform (CAO) voor de functies tot schaal 7 trede 8


Herken jij jezelf in dit profiel? Stuur dan, vóór 20 juli 2024, je CV en motivatiebrief naar andrada@theaternadedam.nl en word de nieuwe Coördinator marketing en communicatie die ons team komt versterken. Wij kijken uit naar je reactie!